Fotball og koronareglement

Fra 1.august ble det lov med kamper i aldersbestemte klasser, og neste uke starter både treninger og seriekampene. Vi gleder oss til mye flott fotball på Eidsvågbanen! Men det hviler et stort ansvar for å begrense smittespredning både på klubb, ledere, trenere, spillere og publikum.  Det er ikke alltid lett å holde seg oppdatert på hva som er lov og ikke!

2020-08-14
BenteForde451

NFF har utarbeidet Fotballens Koronahåndbok , som en veiledning til hvordan aktivitet kan gjennomføres for å ivareta smittevern, forhindre spredning og beskytte de involverte. Den sier noe om hvordan treninger og kamper skal avvikles.

Fortsatt er det aller viktigste å holde seg hjemme om du er syk, holde minst 1 meter avstand når man ikke er i en spillsituasjon, samt ha god hånd- og hostehygiene. Vi trener i grupper på max 20 personer, og må fortsette med forsterket renhold av baller, utstyr og garderober.

I tillegg skal det føres lister over alle som er tilstede på trening og kamp; både spillere, trenere/ledere og ev. publikum. Dette for å kunne bistå kommunehelsetjenesten med eventuell smittesporing. Under kampavvikling blir det egne soner for hjemmelag, bortelag og publikum. Og alle spillere over 13 år må gjennomføre Fotballens Koronavettkurs innen utgangen av august, for å få lov til å spille kamper.

Klubben har ansvar for at retningslinjene blir fulgt. Eidsvåg IL vil likevel be om at alle impliserte parter - enten du er trener, spiller, leder eller forelder/ publikum - setter seg inn i sin rolle og sine "regler". I fellesskap skal vi klare å skape trygge forhold for fotball i Eidsvåg!